/album/adrspach-adrspasske-skaly-teplicke-skaly-foto/a20052911-jpg/
/album/adrspach-adrspasske-skaly-teplicke-skaly-foto/a66954091-jpg/

Poloha na mapě

Adršpach, Adršpašské a Teplické skály

Užívejte zimní radovánky na plno a vyrazte na běžky. Trasa vás povede kolem fascinujících útvarů Adršpašských skal.

Adršpach

zdroj: panoramio.com

Hřebenovka

Od železniční zastávky v Adršpachu se vypravíme po červené turistické značce až k dalšímu rozcestníku v Dolním Adršpachu – rozcestí Pod Starozámeckým vrchem a odtud dále po červené k rozcestí Kalousy a Liščí sedlo, kde vpravo sjedeme do vesničky Janovice a vydáme se dále po červené značce přes hřeben do Radvanic a na Paseky (Jestřebí bouda). Odtud pokračujeme dále hřebenovkou po zelené značce a Pánově cestě směrem na Odolov.

Zadní a přední hory

Projíždíme Bučinu a Bílý Kámen. Zde sjedeme 1 km doprava po Panské cestě směrem na Trutnov. Z cesty odbočíme u rozcestníku modré a žluté značky doleva na louky nad mysliveckou chatou po žluté. Za stálého klesání jedeme přes zadní a přední hory a pod lyžařským vlekem Hákovna a dále po vrstevnici za mírného sjezdu do Malých Svatoňovic.

Popis trasy

Adršpach - Pod Starozámeckým vrchem - rozcestí Kalousy - rozcestí Liščí sedlo - Janovice - Radvanice - Paseky - Bílý Kámen - u myslivecké chaty - zadní hory - přední hory – Malé Svatoňovice.

Délka a náročnost trasy

Tato středně náročná trasa je dlouhá 29 km.

Mapa Adršpach

zdroj: mapy.cz

Doporučujeme

Po cestě budete asi po 2 km zříceninu hradu Adršpach. Na chvíli se zde zastavte a nasávejte atmosféru okořeněnou dávnou historií. Původně zde stávaly také staré roubené stavby, obytné budovy a hospodářská stavení. Dnes zde již  naleznete pouhé zbytky zdiva a další nepatrné stopy po lidské historii.